Monday, April 18, 2016

Berjauh hati

Kita kawan bertahun,
Tapi akhir ini kita selalu berjauh hati,
Kita selalu bertengkar hanya benda kecil,
Walaupun hanya bertengkar sekejap,
Tapi benda ini sangat tak best.

Mengapa kita selalu berjauh hati,
Selalu menyendiri dan terasa hati,
Mungkin kita tak sehaluan,
Kalau kita berpacaran,
Mungkin kita dah tak bersama,
Sebab kita tak sehaluan dah tak bersefahaman,
Tapi nasib kita hanya kawan.

Aku cemburu lihat kau bercakap baik, bergurau bebas dengan kawan lain,
Sedang aku, cakap sikit kau lawan.

Bila kawan lain nasihat kau dengar seratus peratus,
Tapi bila aku nasihat kau bantah seratus peratus,
Lama lama aku pasrah dengan hubungan kita.

Aku rasa, aku patut diam atau kurang bercakap dengan kau,
Untuk elak pergaduhan.

Jadi, kalau aku kurang cakap,
Jangan tanya aku,
Tanya diri sendiri.

Untuk manusia bergelar sahabat.